Nieuw ondergoed - New underwear

Monday, February 23, 2009

Vorig jaar ben ik begonnen met het maken van een nieuwe set 1370 ambachtsman kleren. Een tuniek (rock in Middelnederlands) en een paar kousen (cousen of hosen in M-N), die het hele been bedekken en samen met de onderbroek als broek fungeren, had ik vorig jaar al gemaakt. Nu ben ik bezig een nieuw hemd te maken en hier zie je me bezig het hoofdgat om te zomen.

Since last year I have been busy making myself a new 1370 craftsmans set of clothing. A tunic (a rock in Middle-Dutch) and pair of stockings (cousen or hosen in M-D) are already finished. And now I am busy making new underwear. Here you can see me sew the neckline of the shirt.



Isis bracht me op het idee om voor dat omzomen een bepaalde steek te gebruiken zoals beschreven in het boek Textiles and Clothing (over archeologische vondsten uit Londen).

Isis gave me the marvelous idea to use a stitch out of the book Textiles and Clothing (Archaeological finds from London) for the neckline.

You Might Also Like

1 reacties | replies

Subscribe